Niebieskie warsztaty z okazji Europejskiego Tygodnia Autyzmu
Dziecko autystyczne, które poddane jest odpowiedniej stymulacji rozwoju zyskuje szansę znacząco lepszego funkcjonowania poznawczego i językowego, niż rówieśnicy późno zdiagnozowani oraz zyskuje możliwość rozpoczęcia i kontynuowania nauki w systemie edukacyjnym.
Dziecko autystyczne musi nabyć pewne umiejętności społeczne i poznawcze, by mogło być włączone do edukacji powszechnej w grupie. Podczas warsztatów zostanie przekazany zestaw koniecznych umiejętności, które dziecko powinno osiągnąć w kolejnych etapach rozwoju.
Zaburzenia autystyczne manifestują się z indywidualną intensywnością i różną głębokością dlatego podczas warsztatów uczestnicy zapoznają się z ćwiczeniami, celami, zasadami pracy z dzieckiem autystycznym u którego:
- zaobserwowano pierwsze symptomy zaburzenia,
- wypracowano już gotowość do pracy przy stoliku,
- wypracowano gotowość do objęcia dziecka systemem edukacyjnym
PLAN:
01.12.2019 r. godz. 9.00-19.00
BLOK I. godz. 9.00-13.00
Interwencja terapeutyczna wobec wczesnych symptomów zaburzeń
autystycznych. Komunikacja niewerbalna. Komunikacja werbalna. Zabawa.
Zachowania społeczne
PRZERWA OBIADOWA
BLOK II. godz. 14.00-19.00
Słyszę. Widzę. Mówię. Przygotowanie do pracy stolikowej.Terapia funkcji poznawczych i językowych.
02.12.2019 r. godz. 9.00-19.00
BLOK III. godz. 09.00-13.00
Praca stolikowa. Trening słuchowy. Trening wzrokowy. Trening
motoryczny. Trening językowy. Techniki pracy terapeutycznej oraz zasady
przenoszenia tych umiejętności na teren środowiska domowego.
PRZERWA OBIADOWA
BLOK IV. godz. 14.00-19.00
Profil terapeutyczno – edukacyjny w pracy indywidualnej z dzieckiem
autystycznym. Organizacja terapii i nauczania.