Centrum Metody Krakowskiej - Serwis Logopedyczny
Szkolenia

Stymulacja funkcji poznawczych - wzrokowych, słuchowych i motorycznych

Szkolenie przeznaczone jest dla terapeutów wczecznej interwencji, pedagogów, logopedów, psychologów, nauczycieli przedszkolnych, studentów i rodziców.
 

Uczestnicy otrzymują certyfikaty potwierdzające udział w szkoleniu.

Na szkoleniu będzie można nabyć książki i pomoce Wydawnictwa Centrum Metody Krakowskiej® w promocyjnej cenie.

 Kraków, Rakowicka 65
 05 marca 2021 10:00-16:00
Organizator: AMIDALA
 Wolne miejsca: ZAPISY ZAKOŃCZONE
 Prowadzący: Agnieszka Bala
 Opiekun:
Magdalena Gaweł
magda@centrummetodykrakowskiej.pl
tel. 789-369-629
 Cena: 360.00 zł
Zapisy zakończone

Program

PLAN: 

I STYMULACJA FUNKCJI WZROKOWYCH
1. Przygotowanie do pracy stolikowej
2. Analiza i synteza wzrokowa na materiale tematycznym
3. Analiza i synteza na materiale atematycznym
4. Analiza i synteza wzrokowa na materiale literowym

II STYMULACJA FUNKCJI SŁUCHOWYCH
1. Prymarne umiejętności warunkujące rozwój wszystkich funkcji słuchowych
2. Stymulowanie w przestrzeni dźwiękami otoczenia i językowymi
3. Ćwiczenia symultaniczno-sekwencyjne
4. Ćwiczenia rozwijające możliwości słuchowe na wyższym poziomie
5. Ćwiczenia słuchowe, a rozwój języka

II STYMULACJA FUNKCJI MOTORYCZNYCH
1. Ćwiczenia motoryki dużej
2. Ćwiczenia motoryki małej
3. Planowanie ruchu
4. Sekwencje ruchowe
5. Praksja oralna

 

Prowadzący

Agnieszka Bala

mgr Agnieszka Bala - Logopeda, specjalista surdologopedii, pedagog specjalny, terapeuta zaburzeń rozwojowych, nauczyciel wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, specjalista Symultaniczno-Sekwencyjnej  Nauki Czytania® Jagody Cieszyńskiej. 

Agnieszka Bala przez 19 lat zajmowała się dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi. Prowadziła zajęcia z grupą dzieci w wieku przedszkolnym, uczyła w klasie zerowej oraz w klasach I-III. 

W Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Rabce-Zdroju jest logopedą i terapeutą w Gabinecie Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka. Prowadzi gabinet logopedyczny PROMYK. Zajmuje się terapią dzieci z wadą słuchu, autyzmem, alalią, afazją dziecięcą, afazją u dzieci, z porażeniem mózgowym, oraz dziećmi z trudnościami w czytaniu i pisaniu. Prowadzi terapię neurobiologiczną wykorzystując min. Symultaniczno - Sekwencyjną Naukę Czytania®, Manualne Torowanie Głosek®, Gesty  Artykulacyjne. Prowadzi konsultacje i szkolenia dla terapeutów, nauczycieli i rodziców.

Współpracuje z Zespołem Diagnozy i Terapii Języka w Krakowie. Przygotowuje studentów Wydziału Humanistycznego (kierunek polonistyka z logopedią) Uniwersytetu Pedagogicznego do pracy z dziećmi z zaburzeniami językowymi i rozwojowymi. Prowadzi ćwiczenia na kierunku Wczesna interwencja terapeutyczna.

Publikacje:

1. Czterolatek kocha przedszkole, Kraków 2009.

2. Pięciolatek kocha przedszkole, Kraków 2009.

3. Jak uczyć czytać metodą symultaniczno-sekwencyjną Jagody Cieszyńskiej w grupie przedszkolnej? W:Nowe podejście w diagnozie i terapii logopedycznej-metoda krakowska, Kraków 2010.

4. Stymulacja prawej i lewej półkuli mózgu, Kraków 2011.

5. Symultaniczne i sekwencyjne strategie uczenia się, Kraków 2011.