Metody badania zagrożenia dysleksją
PLAN SZKOLENIA:
-
Kształtowanie się i badanie lateralizacji funkcji mózgowych
-
Ogólny schemat badania przesiewowego funkcji wzrokowych, słuchowych i grafomotorycznych
I. Analiza i synteza wzrokowa na materiale tematycznym
II. Analiza i synteza wzrokowa na materiale atematycznym
III. Grafopercepcja
IV. Powtarzanie
-
Zadania diagnostyczne dla trzylatków
-
Zadania diagnostyczne dla czterolatków
-
Zadania diagnostyczne dla pięciolatków
-
Zadania diagnostyczne dla sześciolatków
-
Ogólny schemat terapii
Szkolenie przeznaczone jest dla terapeutów wczecznej interwencji, pedagogów, logopedów, psychologów, nauczycieli przedszkolnych, studentów i rodziców.
Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu.
Na szkoleniu będzie można zakupić "Test do badania zagrożenia dysleksją (SWM)" autorstwa prof. Jagody Cieszyńskiej i dr hab. Marty Korendo oraz książki i pomoce Wydawnictwa Centrum Metody Krakowskiej® w promocyjnej cenie.
21 października 2019 09:00-14:00
Organizator: Yoda
Wolne miejsca: ZAPISY ZAKOŃCZONE
Prowadzący: Marta Korendo
Opiekun: Cena: 350.00 zł
Prowadzący
Dr hab. Marta Korendo prof. UKEN jest filologiem polskim, logopedą i neurologopedą, profesorem krakowskiego Uniwersytetu Pedagogicznego. Prowadzi diagnozę i terapię dzieci z różnymi zaburzeniami komunikacji językowej – autystycznych, z zespołem Aspergera, z zespołem Downa, alalią, afazją dziecięcą, dyslektycznych i niesłyszących. Naukowe zainteresowania kieruje głównie w stronę znaczenia języka dla procesów poznawczych i społecznych, skutecznych sposobów budowania systemu językowego w umysłach dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi ora dzieci dwu- i wielojezycznych. Jest autorką ponad 40 artykułów opisujących problemy komunikacyjne oraz ich przyczyny i sposoby terapii, monografii „Jak dzieci niesłyszące czytają teksty podręczników szkolnych” (2009) i „Językowa interpretacja świata w wypowiedziach osób z zespołem Aspergera” (2013) oraz współautorką „Wczesnej interwencji terapeutycznej” (2007) i testu (SWM) do badania zagrożenia dysleksją. Aktywnie współpracuje ze środowiskiem praktyków-terapeutów oraz rodziców, upowszechniając wiedzę o sposobach stymulacji i terapii funkcji językowych i poznawczych.