Praca z dzieckiem autystycznym - początek drogi. Warsztat praktyczny.
Szkolenie przeznaczone jest dla terapeutów wczecznej interwencji, pedagogów, logopedów, psychologów,nauczycieli przedszkolnych, studentów i rodziców.
Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenia potwierdzające udział w szkoleniu.
Na szkoleniu będzie można nabyć nasze pomoce w promocyjnej cenie.
09 listopada 2018 10:00-16:00
Organizator: Yoda - Jędrzej Cieszyński
Wolne miejsca: ZAPISY ZAKOŃCZONE
Prowadzący: Agnieszka Bala
Opiekun: Cena: 330.00 zł
Program
- Warunki środowiskowe sprzyjające w rozwoju dziecka autystycznego
- Wczesna diagnoza
- Organizowanie bodźców środowiskowych
- Warunki uczenie się
II .Terapia neurobiologiczna
Ćwiczenia przygotowujące do rozwijania funkcji wzrokowych:
- skupienie wzroku i zatrzymanie go na poruszającym się przedmiocie
- kontakt wzrokowy
- obserwowanie działań własnych i osoby dorosłej
- wspólne pole widzenia
- koordynacja wzrokowo – ruchowa
Ćwiczenia przygotowujące do rozwijania funkcji słuchowych:
- reagowanie na dźwięk dzwonka
- słuchanie melodii mowy
- eksperymentowanie dźwiękami
- poszukiwanie nowych dźwięków
- rozumienie emocjonalnych wypowiedzi
- rozumienie znaczenia wypowiedzi słownych
- lokalizacja źródła dźwięku
Ćwiczenia przygotowujące do stymulacji lewej półkuli mózgu:
- naśladowanie szeregu
- naśladowanie sekwencji
Ćwiczenia przygotowujące do rozwijania funkcji motorycznych:
- równowaga
- chwytanie i manipulowanie
- planowanie ruchu
- naturalna integracja sensomotoryczna
Ćwiczenia przygotowujące do rozwoju zabawy:
- naśladowanie czynności
- działanie
- naturalna stymulacja zmysłowa
Ćwiczenia przygotowujące do kształtowania systemu językowego:
- powtarzanie samogłosek, wyrażeń dźwiękonaśladowczych, sylab otwartych
- rozumienie znaczeń słów, poleceń, pytań
- nazywanie zdarzeń (sytuacji), rzeczowników
Rodzina, jako pierwsza grupa społeczna:
- wsparcie w środowisku
- funkcjonowanie w domu
- kontynuacja ćwiczeń
III Wsparcie terapeutyczne
Gesty:
-gest wskazywania palcem
-gesty naturalne
Uścisk:
-uścisk kontaktowy
-uścisk kierowany
Prowadzący
mgr Agnieszka Bala - Logopeda, specjalista surdologopedii, pedagog specjalny, terapeuta zaburzeń rozwojowych, nauczyciel wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, specjalista Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania® Jagody Cieszyńskiej.
Agnieszka Bala przez 19 lat zajmowała się dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi. Prowadziła zajęcia z grupą dzieci w wieku przedszkolnym, uczyła w klasie zerowej oraz w klasach I-III.
W Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Rabce-Zdroju jest logopedą i terapeutą w Gabinecie Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka. Prowadzi gabinet logopedyczny PROMYK. Zajmuje się terapią dzieci z wadą słuchu, autyzmem, alalią, afazją dziecięcą, afazją u dzieci, z porażeniem mózgowym, oraz dziećmi z trudnościami w czytaniu i pisaniu. Prowadzi terapię neurobiologiczną wykorzystując min. Symultaniczno - Sekwencyjną Naukę Czytania®, Manualne Torowanie Głosek®, Gesty Artykulacyjne. Prowadzi konsultacje i szkolenia dla terapeutów, nauczycieli i rodziców.
Współpracuje z Zespołem Diagnozy i Terapii Języka w Krakowie. Przygotowuje studentów Wydziału Humanistycznego (kierunek polonistyka z logopedią) Uniwersytetu Pedagogicznego do pracy z dziećmi z zaburzeniami językowymi i rozwojowymi. Prowadzi ćwiczenia na kierunku Wczesna interwencja terapeutyczna.
Publikacje:
1. Czterolatek kocha przedszkole, Kraków 2009.
2. Pięciolatek kocha przedszkole, Kraków 2009.
3. Jak uczyć czytać metodą symultaniczno-sekwencyjną Jagody Cieszyńskiej w grupie przedszkolnej? W:Nowe podejście w diagnozie i terapii logopedycznej-metoda krakowska, Kraków 2010.
4. Stymulacja prawej i lewej półkuli mózgu, Kraków 2011.
5. Symultaniczne i sekwencyjne strategie uczenia się, Kraków 2011.