Centrum Metody Krakowskiej - Serwis Logopedyczny - Początki nauki matematyki - Numicon, Concrete Pictorial Abstract Approach
Początki nauki matematyki - Numicon, Concrete Pictorial Abstract Approach

W TEORII

Singapore Math - podejście Concrete Pictorial Abstract. Kto najlepiej uczy matematyki

i dlaczego my zepsuliśmy nasze metody edukacji.

 Numicon Oxford - brytyjski system nauki matematyki z azjatycką tradycją.

 

Poznanie matematyczne. Co nasze mózgi wiedzą o matematyce?

(subitacja i estymacja a liczenie)

 

Co to znaczy, że matematyka jest ucieleśniona

(liczenie na palcach, efekt SNARC, percepcja wzorów)?

 

W PRAKTYCE

Zapoznanie z klockami Numicon, konstrukcja i dekonstrukcja liczb, dokonywanie prostych operacji matematycznych - dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie, parzystość i nieparzystość.

 

Inne zasoby - pegi, tablice, listwy, klocki Cuisenaire’a, wagi.

 

Konkrety matematyki singapurskiej - ramki dziesiętne (ten frames), schematy kołowe, schemat część/całość.

 

Przekraczanie progu dziesiętnego, konstrukcja liczb dwu, trzy, czterocyfrowych, możenie jako pole.

 

Learning Resources - liczmany, wizualizacje, modele i zabawki matematyczne.

 

Inne systemy - Number Blocks, (USA) Number Stacks (UK), Newmero (Dania)

 

Zadanie tekstowe, ułamki, zegar.