Centrum Metody Krakowskiej - Serwis Logopedyczny
Szkolenia

POWTÓRKA - Wczesna stymulacja językowa dzieci z zespołem Downa (do 24 m. życia)

WEBINAR

UWAGA: Powtórka to odtworzenie nagrania webinaru, który się już odbył.  

Wczesna stymulacja językowa dziecka z zespołem Downa (do 24 m. życia!!!)

W ostatnich latach dużo zmieniło się w praktyce diagnostycznej i terapeutycznej dzieci z zespołem Downa. Pomimo to, w kontekście stymulacji rozwoju mowy u dzieci z trisomią 21, nierzadko spotyka się wypowiedzi sugerujące, że nabywają one język w swoim tempie i z pewnym opóźnieniem w stosunku do zdrowych dzieci. Niestety, takie myślenie często powoduje, że nie tylko rodzice, ale także specjaliści, oczekując na nadejście tego odpowiedniego czasu, nie decydują się na wczesną stymulację językową. Szczególnie istotne w tych oddziaływaniach jest wczesne rozpoczynanie systematycznej terapii nastawionej na całościowy rozwój dziecka, ze zwróceniem uwagi także na ćwiczenia językowe. Dobrze przygotowany program terapeutyczny, bazujący na informacjach dotyczących plastyczności mózgu oraz odpowiadający indywidualnym potrzebom dziecka przy intensywnej współpracy terapeutów (fizjoterapeutów,neurologopedów) i rodziców, najczęściej przynosi wymierne efekty.

Podczas webinaru zaprezentowane będą wyodrębnione obszary działania terapeutycznego wobec małych (do 24 m. życia!!!!) dzieci z zespołem Downa ze szczególnym uwzględnieniem sfery komunikacji i języka.

 ONLINE
 24 sierpnia 2020 14:00-16:00
Organizator: YODA
 Wolne miejsca: ZAPISY ZAKOŃCZONE
 Prowadzący: Małgorzata Kuśnierz
 Opiekun:
Michał Dudek
michal@centrummetodykrakowskiej.pl
tel. 690 223 206‬
 Cena: 100.00 zł
Zapisy zakończone

Prowadzący

Małgorzata Kuśnierz

Dr n. hum. Małgorzata Kuśnierz – pedagog, logopeda, neurologopeda, certyfikowany terapeuta Manualnego Torowania Głosek®. Asystent w Katedrze Logopedii i Zaburzeń Rozwoju w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Prowadzi własny gabinet neurologopedyczny „PLECIUGA”. Kilkanaście lat pracowała w przedszkolu z oddziałami integracyjnymi jako nauczyciel wspomagający oraz logopeda. Zajmuje się terapią dzieci: z autyzmem, z zespołem Aspergera, z alalią, z afazją, z zespołem Downa, niepełnosprawnych intelektualnie oraz zagrożonych dysleksją.