Centrum Metody Krakowskiej - Serwis Logopedyczny
Szkolenia

Trening poznawczy (uwaga, pamięć, kontrola wykonawcza)

Opis warsztatu

Jednym z głównych problemów współczesnego pokolenia są procesy uwagi. Zdaniem psychologów poznawczych uwaga jest mechanizmem wybierającym bodźce, na które należy zareagować. Prawidłowe funkcje uwagowe są podstawą funkcją w procesach uczenia się i rozwijania intelektu. Podczas warsztatu zostaną przedstawione techniki ćwiczenia uwagi słuchowej, wzrokowej, pamięci roboczej oraz kontroli wykonawczej podczas wykonywania wielu różnych zadań. Propozycje zadań treningowych są przeznaczone dla dzieci od 4 do 8 roku życia, obejmują najważniejszy czas, w którym budowany jest mechanizm samodzielnego uczenia się. Uczestnicy podczas krótkiego treningu będą mieli okazję poznać także zadania poznawcze trening twórczości dla osób dorosłych.

 

Program szkolenia:

  1. Wprowadzenie
  • najnowsze wyniki badań dotyczących uwagi, pamięci i kontroli wykonawczej,

  • trening uwagi u dzieci z prawidłowym rozwojem, z zaburzeniami rozwoju, u osób dorosłych,

  • uczenie się (transfer umiejętności bliski i daleki).

 

     2. Ćwiczenia uwagi wzrokowej

  • w warunkach bez dystraktorów

  • w warunkach z dystraktorami

   

     3. Ćwiczenia uwagi słuchowej

  • w warunkach bez dystraktorów

  • w warunkach z dystraktorami

  

     4. Trening twórczego myślenia

  • dla dorosłych

  • dla dzieci

 Kraków, Beliny - Prażmowskiego 12
 12 października 2024 10:00-15:00
Organizator:
 Wolne miejsca: ZAPISY ZAKOŃCZONE
 Prowadzący: Jagoda Cieszyńska
 Opiekun:
Magdalena Gaweł
magda@centrummetodykrakowskiej.pl
tel. 789-369-629
 Cena: 600.00 zł
Zapisy zakończone

Prowadzący

Jagoda Cieszyńska

Prof. Jagoda Cieszyńska pracuje w Uniwersytecie Pedagogicznym w Katedrze Logopedii. Przez 28 lat była psychologiem-logopedą w Zespole Diagnozy i Terapii, a obecnie pełni funkcję dyrektora merytorycznego w Centrum Metody Krakowskiej. Prowadzi badania naukowe obejmujące zagadnienia dotyczące problemów związanych z dysleksją, dwujęzycznością i dyglosją, nabywania i rozwoju systemu językowego dzieci niesłyszących, metod diagnozowania dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej (autystycznych, z alalią, z afazją, z Zespołem Aspergera z porażeniem mózgowym oraz obniżeniem sprawności intelektualnej) i metod badania rozwoju funkcji poznawczych u dzieci w wieku niemowlęcym, poniemowlęcym i przedszkolnym.

Jest członkiem:

  • Rady Naukowej Polskiego Towarzystwa Logopedycznego,
  • Stowarzyszenia Rodziców i Przyjaciół Dzieci Niesłyszących i Autystycznych „Effatha” oraz jego opiekunem merytorycznym,
  • Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.

Pełni funkcje:

  • Zastępcy przewodniczącego Komisji Zaburzeń Mowy przy Polskim Komitecie Językoznawczym PAN,
  • Członka Zarządu Polskiego Towarzystwa Logopedycznego.

Publikacje