- Szkolenia
- Trening poznawczy (uwaga, pamięć, kontrola wykonawcza) - 30 listopada 2024 11:00-16:00
Trening poznawczy (uwaga, pamięć, kontrola wykonawcza)
Opis warsztatu
Jednym z głównych problemów współczesnego pokolenia są procesy uwagi. Zdaniem psychologów poznawczych uwaga jest mechanizmem wybierającym bodźce, na które należy zareagować. Prawidłowe funkcje uwagowe są podstawą funkcją w procesach uczenia się i rozwijania intelektu. Podczas warsztatu zostaną przedstawione techniki ćwiczenia uwagi słuchowej, wzrokowej, pamięci roboczej oraz kontroli wykonawczej podczas wykonywania wielu różnych zadań. Propozycje zadań treningowych są przeznaczone dla dzieci od 4 do 8 roku życia, obejmują najważniejszy czas, w którym budowany jest mechanizm samodzielnego uczenia się. Uczestnicy podczas krótkiego treningu będą mieli okazję poznać także zadania poznawcze trening twórczości dla osób dorosłych.
Program szkolenia:
- Wprowadzenie
-
najnowsze wyniki badań dotyczących uwagi, pamięci i kontroli wykonawczej,
-
trening uwagi u dzieci z prawidłowym rozwojem, z zaburzeniami rozwoju, u osób dorosłych,
-
uczenie się (transfer umiejętności bliski i daleki).
2. Ćwiczenia uwagi wzrokowej
-
w warunkach bez dystraktorów
-
w warunkach z dystraktorami
3. Ćwiczenia uwagi słuchowej
-
w warunkach bez dystraktorów
-
w warunkach z dystraktorami
4. Trening twórczego myślenia
-
dla dorosłych
-
dla dzieci
30 listopada 2024 11:00-16:00
Organizator: Centrum Metody Krakowskiej
Wolne miejsca: ZAPISY ZAKOŃCZONE
Prowadzący: Jagoda Cieszyńska
Opiekun: Cena: 600.00 zł
Prowadzący
Prof. Jagoda Cieszyńska pracuje w Uniwersytecie Pedagogicznym w Katedrze Logopedii. Przez 28 lat była psychologiem-logopedą w Zespole Diagnozy i Terapii, a obecnie pełni funkcję dyrektora merytorycznego w Centrum Metody Krakowskiej. Prowadzi badania naukowe obejmujące zagadnienia dotyczące problemów związanych z dysleksją, dwujęzycznością i dyglosją, nabywania i rozwoju systemu językowego dzieci niesłyszących, metod diagnozowania dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej (autystycznych, z alalią, z afazją, z Zespołem Aspergera z porażeniem mózgowym oraz obniżeniem sprawności intelektualnej) i metod badania rozwoju funkcji poznawczych u dzieci w wieku niemowlęcym, poniemowlęcym i przedszkolnym.
Jest członkiem:
- Rady Naukowej Polskiego Towarzystwa Logopedycznego,
- Stowarzyszenia Rodziców i Przyjaciół Dzieci Niesłyszących i Autystycznych „Effatha” oraz jego opiekunem merytorycznym,
- Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
Pełni funkcje:
- Zastępcy przewodniczącego Komisji Zaburzeń Mowy przy Polskim Komitecie Językoznawczym PAN,
- Członka Zarządu Polskiego Towarzystwa Logopedycznego.