Centrum Metody Krakowskiej - Serwis Logopedyczny
Szkolenia

Początki nauki matematyki - Numicon, Concrete Pictorial Abstract Approach

W TEORII

Singapore Math - podejście Concrete Pictorial Abstract. Kto najlepiej uczy matematyki

i dlaczego my zepsuliśmy nasze metody edukacji.

 Numicon Oxford - brytyjski system nauki matematyki z azjatycką tradycją.

 

Poznanie matematyczne. Co nasze mózgi wiedzą o matematyce?

(subitacja i estymacja a liczenie)

 

Co to znaczy, że matematyka jest ucieleśniona

(liczenie na palcach, efekt SNARC, percepcja wzorów)?

 

W PRAKTYCE

Zapoznanie z klockami Numicon, konstrukcja i dekonstrukcja liczb, dokonywanie prostych operacji matematycznych - dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie, parzystość i nieparzystość.

 

Inne zasoby - pegi, tablice, listwy, klocki Cuisenaire’a, wagi.

 

Konkrety matematyki singapurskiej - ramki dziesiętne (ten frames), schematy kołowe, schemat część/całość.

 

Przekraczanie progu dziesiętnego, konstrukcja liczb dwu, trzy, czterocyfrowych, możenie jako pole.

 

Learning Resources - liczmany, wizualizacje, modele i zabawki matematyczne.

 

Inne systemy - Number Blocks, (USA) Number Stacks (UK), Newmero (Dania)

 

Zadanie tekstowe, ułamki, zegar.

 

UWAGA! Dla uczestników Letniego cyklu szkoleń koszt szkolenia to 590zł

 

 Wola Gołkowska (Warszawa), Piesza 22
 22 września 2024 13:00-18:00
Organizator: Centrum Metody Krakowskiej
 Wolne miejsca: ZAPISY ZAKOŃCZONE
 Prowadzący: Agata Dębicka-Cieszyńska
 Opiekun:
Jędrzej Cieszyński
jedrek@CentrumMetodyKrakowskiej.pl
tel. 517067207
 Cena: 600.00 zł
Zapisy zakończone

Prowadzący

Agata Dębicka-Cieszyńska

Mgr Agata Dębicka-Cieszyńska - ukończyła studia psychologiczne na Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jest również absolwentką studiów podyplomowych: Wczesna interwencja terapeutyczna i logopedyczna - wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w Instytucie Filologii Polskiej Uniwersytetu Komijsji Edukacji Narodowej w Krakowie. Prowadzone przez nią podczas studiów badania naukowe dotyczyły kształtowania się lateralizacji funkcji i jej wpływu na występowanie dysleksji i zaburzeń mowy. Współpracowała z Katedrą Logopedii i Lingwistyki Edukacyjnej przygotowując wspólnie z prof. zw. dr hab. Jagodą Cieszyńską oraz dr hab. prof. UKEN Martą Korendo - Przesiewowy test do badania zagrożenia dysleksją (Test SWM). Jest współzałożycielem Centrum Metody Krakowskiej gdzie pracuje jako terapeuta. W obszarze jej zainteresowań znajdują się metody pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum Autyzmu, kształtowanie się dominacji stronnej u dzieci, wczesna nauka czytania, problemy zagrożenia dysleksją oraz trudności w czytaniu i pisaniu. W swej pracy stosuje elementy MTG – Manualnego Torowania Głosek. W Centrum Metody Krakowskiej® pełni również funkcję grafika – zajmuje się projektowaniem identyfikacji wizualnej firmy jak również tworzeniem wszelkiej grafiki użytkowej oraz przygotowywaniem materiałów do druku. Jest autorką lub współautorką wielu pomocy ułatwiających prowadzenie terapii neurobiologicznej i przeznaczonych dla dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej i innymi zakłóceniami rozwoju jak również książeczek dla dzieci tworzonych w oparciu o Symultaniczno-Sekwencyjna Naukę Czytania®.

Ukończyła kurs Discover Numicon at Foundation Stage w Oxford University Press w Londynie.

W CMK stworzyła i opracowała program warsztatów łączących naukę czytania i wczesną naukę matematyki "Czytam i liczę SENSYLAB"

Hobbystycznie zajmuje się również projektowaniem i stylizacją wnętrz.

Publikacje