Centrum Metody Krakowskiej - Serwis Logopedyczny
Szkolenia

Początki nauki matematyki - Numicon, Concrete Pictorial Abstract Approach

W TEORII

Singapore Math - podejście Concrete Pictorial Abstract. Kto najlepiej uczy matematyki

i dlaczego my zepsuliśmy nasze metody edukacji.

 Numicon Oxford - brytyjski system nauki matematyki z azjatycką tradycją.

 

Poznanie matematyczne. Co nasze mózgi wiedzą o matematyce?

(subitacja i estymacja a liczenie)

 

Co to znaczy, że matematyka jest ucieleśniona

(liczenie na palcach, efekt SNARC, percepcja wzorów)?

 

W PRAKTYCE

Zapoznanie z klockami Numicon, konstrukcja i dekonstrukcja liczb, dokonywanie prostych operacji matematycznych - dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie, parzystość i nieparzystość.

 

Inne zasoby - pegi, tablice, listwy, klocki Cuisenaire’a, wagi.

 

Konkrety matematyki singapurskiej - ramki dziesiętne (ten frames), schematy kołowe, schemat część/całość.

 

Przekraczanie progu dziesiętnego, konstrukcja liczb dwu, trzy, czterocyfrowych, możenie jako pole.

 

Learning Resources - liczmany, wizualizacje, modele i zabawki matematyczne.

 

Inne systemy - Number Blocks, (USA) Number Stacks (UK), Newmero (Dania)

 

Zadanie tekstowe, ułamki, zegar.

 

 Kraków, Beliny-Prażmowskiego 12
 08 grudnia 2024 12:00-17:00
Organizator: Centrum Metody Krakowskiej
 Wolne miejsca: ZAPISY ZAKOŃCZONE
 Prowadzący: Agata Dębicka-Cieszyńska
 Opiekun:
Jędrzej Cieszyński
jedrek@CentrumMetodyKrakowskiej.pl
tel. 517067207
 Cena: 600.00 zł
Zapisy zakończone

Prowadzący

Agata Dębicka-Cieszyńska

Mgr Agata Dębicka-Cieszyńska - ukończyła studia psychologiczne na Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jest również absolwentką studiów podyplomowych: Wczesna interwencja terapeutyczna i logopedyczna - wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w Instytucie Filologii Polskiej Uniwersytetu Pedagogicznego im. K.E.N. w Krakowie. Prowadzone przez nią podczas studiów badania naukowe dotyczyły kształtowania się lateralizacji funkcji i jej wpływu na występowanie dysleksji i zaburzeń mowy. Współpracowała z Katedrą Logopedii i Lingwistyki Edukacyjnej przygotowując wspólnie z prof. zw. dr hab. Jagodą Cieszyńską oraz dr hab. prof. UKEN Martą Korendo - Przesiewowy test do badania zagrożenia dysleksją (Test SWM). Jest współzałożycielem Centrum Metody Krakowskiej gdzie pracuje jako terapeuta. W obszarze jej zainteresowań znajdują się metody pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum Autyzmu, kształtowanie się dominacji stronnej u dzieci, wczesna nauka czytania, problemy zagrożenia dysleksją oraz trudności w czytaniu i pisaniu. W swej pracy stosuje elementy MTG – Manualnego Torowania Głosek. W Centrum Metody Krakowskiej® pełni również funkcję grafika – zajmuje się projektowaniem identyfikacji wizualnej firmy jak również tworzeniem wszelkiej grafiki użytkowej oraz przygotowywaniem materiałów do druku. Jest autorką lub współautorką wielu pomocy ułatwiających prowadzenie terapii neurobiologicznej i przeznaczonych dla dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej i innymi zakłóceniami rozwoju jak również książeczek dla dzieci tworzonych w oparciu o Symultaniczno-Sekwencyjna Naukę Czytania®.

Ukończyła kurs Discover Numicon at Foundation Stage w Oxford University Press w Londynie.

W CMK stworzyła i opracowała program warsztatów łączących naukę czytania i wczesną naukę matematyki "Czytam i liczę SENSYLAB"

Hobbystycznie zajmuje się również projektowaniem i stylizacją wnętrz.

Publikacje