- Szkolenia
- Początki nauki matematyki - Numicon, Concrete Pictorial Abstract Approach - 08 grudnia 2024 12:00-17:00
Początki nauki matematyki - Numicon, Concrete Pictorial Abstract Approach
W TEORII
Singapore Math - podejście Concrete Pictorial Abstract. Kto najlepiej uczy matematyki
i dlaczego my zepsuliśmy nasze metody edukacji.
Numicon Oxford - brytyjski system nauki matematyki z azjatycką tradycją.
Poznanie matematyczne. Co nasze mózgi wiedzą o matematyce?
(subitacja i estymacja a liczenie)
Co to znaczy, że matematyka jest ucieleśniona
(liczenie na palcach, efekt SNARC, percepcja wzorów)?
W PRAKTYCE
Zapoznanie z klockami Numicon, konstrukcja i dekonstrukcja liczb, dokonywanie prostych operacji matematycznych - dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie, parzystość i nieparzystość.
Inne zasoby - pegi, tablice, listwy, klocki Cuisenaire’a, wagi.
Konkrety matematyki singapurskiej - ramki dziesiętne (ten frames), schematy kołowe, schemat część/całość.
Przekraczanie progu dziesiętnego, konstrukcja liczb dwu, trzy, czterocyfrowych, możenie jako pole.
Learning Resources - liczmany, wizualizacje, modele i zabawki matematyczne.
Inne systemy - Number Blocks, (USA) Number Stacks (UK), Newmero (Dania)
Zadanie tekstowe, ułamki, zegar.
08 grudnia 2024 12:00-17:00
Organizator: Centrum Metody Krakowskiej
Wolne miejsca: ZAPISY ZAKOŃCZONE
Prowadzący: Agata Dębicka-Cieszyńska
Opiekun: Cena: 600.00 zł
Prowadzący
Mgr Agata Dębicka-Cieszyńska - ukończyła studia psychologiczne na Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jest również absolwentką studiów podyplomowych: Wczesna interwencja terapeutyczna i logopedyczna - wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w Instytucie Filologii Polskiej Uniwersytetu Pedagogicznego im. K.E.N. w Krakowie. Prowadzone przez nią podczas studiów badania naukowe dotyczyły kształtowania się lateralizacji funkcji i jej wpływu na występowanie dysleksji i zaburzeń mowy. Współpracowała z Katedrą Logopedii i Lingwistyki Edukacyjnej przygotowując wspólnie z prof. zw. dr hab. Jagodą Cieszyńską oraz dr hab. prof. UKEN Martą Korendo - Przesiewowy test do badania zagrożenia dysleksją (Test SWM). Jest współzałożycielem Centrum Metody Krakowskiej gdzie pracuje jako terapeuta. W obszarze jej zainteresowań znajdują się metody pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum Autyzmu, kształtowanie się dominacji stronnej u dzieci, wczesna nauka czytania, problemy zagrożenia dysleksją oraz trudności w czytaniu i pisaniu. W swej pracy stosuje elementy MTG – Manualnego Torowania Głosek. W Centrum Metody Krakowskiej® pełni również funkcję grafika – zajmuje się projektowaniem identyfikacji wizualnej firmy jak również tworzeniem wszelkiej grafiki użytkowej oraz przygotowywaniem materiałów do druku. Jest autorką lub współautorką wielu pomocy ułatwiających prowadzenie terapii neurobiologicznej i przeznaczonych dla dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej i innymi zakłóceniami rozwoju jak również książeczek dla dzieci tworzonych w oparciu o Symultaniczno-Sekwencyjna Naukę Czytania®.
Ukończyła kurs Discover Numicon at Foundation Stage w Oxford University Press w Londynie.
W CMK stworzyła i opracowała program warsztatów łączących naukę czytania i wczesną naukę matematyki "Czytam i liczę SENSYLAB"
Hobbystycznie zajmuje się również projektowaniem i stylizacją wnętrz.