- Szkolenia
- Początki nauki matematyki - Numicon, Concrete Pictorial Abstract Approach - 08 grudnia 2024 12:00-17:00
Początki nauki matematyki - Numicon, Concrete Pictorial Abstract Approach
Podczas szkolenia "Początki nauki matematyki" porozmawiamy o badaniach eksperymentalnych i neurobiologicznych, których wyniki dostarczają nam wskazówek do pracy z małym dzieckiem. W części praktycznej zapoznamy się z systemem Numicon - dowiemy się od czego zacząć pracę oraz jakie zagadnienia podstaw matematyki pomaga zrozumieć. Poznamy również inne narzędzia pomagające dziecku zrozumieć koncepcję liczby i proste operacje matematyczne.
08 grudnia 2024 12:00-17:00
Organizator: Centrum Metody Krakowskiej
Wolne miejsca: 16
Prowadzący: Agata Dębicka-Cieszyńska
Opiekun: Cena: 600.00 zł
Prowadzący
Mgr Agata Dębicka-Cieszyńska - ukończyła studia psychologiczne na Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jest również absolwentką studiów podyplomowych: Wczesna interwencja terapeutyczna i logopedyczna - wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w Instytucie Filologii Polskiej Uniwersytetu Pedagogicznego im. K.E.N. w Krakowie. Prowadzone przez nią podczas studiów badania naukowe dotyczyły kształtowania się lateralizacji funkcji i jej wpływu na występowanie dysleksji i zaburzeń mowy. Współpracowała z Katedrą Logopedii i Lingwistyki Edukacyjnej przygotowując wspólnie z prof. zw. dr hab. Jagodą Cieszyńską oraz dr hab. prof. UKEN Martą Korendo - Przesiewowy test do badania zagrożenia dysleksją (Test SWM). Jest współzałożycielem Centrum Metody Krakowskiej gdzie pracuje jako terapeuta. W obszarze jej zainteresowań znajdują się metody pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum Autyzmu, kształtowanie się dominacji stronnej u dzieci, wczesna nauka czytania, problemy zagrożenia dysleksją oraz trudności w czytaniu i pisaniu. W swej pracy stosuje elementy MTG – Manualnego Torowania Głosek. W Centrum Metody Krakowskiej® pełni również funkcję grafika – zajmuje się projektowaniem identyfikacji wizualnej firmy jak również tworzeniem wszelkiej grafiki użytkowej oraz przygotowywaniem materiałów do druku. Jest autorką lub współautorką wielu pomocy ułatwiających prowadzenie terapii neurobiologicznej i przeznaczonych dla dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej i innymi zakłóceniami rozwoju jak również książeczek dla dzieci tworzonych w oparciu o Symultaniczno-Sekwencyjna Naukę Czytania®.
Ukończyła kurs Discover Numicon at Foundation Stage w Oxford University Press w Londynie.
W CMK stworzyła i opracowała program warsztatów łączących naukę czytania i wczesną naukę matematyki "Czytam i liczę SENSYLAB"
Hobbystycznie zajmuje się również projektowaniem i stylizacją wnętrz.