- Szkolenia
- Znaczenie ruchu dla trójmodalnej stymulacji rozwoju funkcji poznawczych - 22 maja 2020 18:00-20:00
Znaczenie ruchu dla trójmodalnej stymulacji rozwoju funkcji poznawczych
Aktywność motoryczna jest istotnym źródłem poznawania świata przez dziecko. Struktury korowe dojrzewają w zależności od dostarczanych im bodźców i pojawiającej się, w odpowiedzi na nie, aktywności własnej. Wiedza o neuronalnych skutkach kształtowania się umiejętności ruchowych pozwala wyjaśnić lateralizację funkcji poznawczych w mózgu i w znacznym stopniu modyfikować odziaływania terapeutyczne. Szczególnie jest to istotne, gdy myśli się o skutecznej stymulacji i terapii dynamicznie rozwijającego się mózgu małego dziecka.
22 maja 2020 18:00-20:00
Organizator: Erso
Wolne miejsca: ZAPISY ZAKOŃCZONE
Prowadzący: Jagoda Cieszyńska
Opiekun: Cena: 100.00 zł
Prowadzący
Prof. Jagoda Cieszyńska pracuje w Uniwersytecie Pedagogicznym w Katedrze Logopedii. Przez 28 lat była psychologiem-logopedą w Zespole Diagnozy i Terapii, a obecnie pełni funkcję dyrektora merytorycznego w Centrum Metody Krakowskiej. Prowadzi badania naukowe obejmujące zagadnienia dotyczące problemów związanych z dysleksją, dwujęzycznością i dyglosją, nabywania i rozwoju systemu językowego dzieci niesłyszących, metod diagnozowania dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej (autystycznych, z alalią, z afazją, z Zespołem Aspergera z porażeniem mózgowym oraz obniżeniem sprawności intelektualnej) i metod badania rozwoju funkcji poznawczych u dzieci w wieku niemowlęcym, poniemowlęcym i przedszkolnym.
Jest członkiem:
- Rady Naukowej Polskiego Towarzystwa Logopedycznego,
- Stowarzyszenia Rodziców i Przyjaciół Dzieci Niesłyszących i Autystycznych „Effatha” oraz jego opiekunem merytorycznym,
- Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
Pełni funkcje:
- Zastępcy przewodniczącego Komisji Zaburzeń Mowy przy Polskim Komitecie Językoznawczym PAN,
- Członka Zarządu Polskiego Towarzystwa Logopedycznego.