![Dziennik wydarzeń jako technika kształtowania kompetencji komunikacyjnej w sytuacji dwujęzyczności](/media/cache/a5/b7/a5b75d93730cbcc28fb0672827443a3d.png)
Dziennik wydarzeń jako technika kształtowania kompetencji komunikacyjnej w sytuacji dwujęzyczności
Zachęcamy do przeczytania artykułu dr Zdzisławy Orłowskiej-Popek oraz dr Marzeny Błasiak-Tytuły dotyczącego dziennika wydarzeń w kontekście budowania kompetencji komunikacyjnej w sytuacji dwujęzyczności.
![Stymulacja rozwoju dzieci polskich za granicą](/media/cache/12/7e/127e26d1e351c6615ad7ed636bfc1895.png)
Stymulacja rozwoju dzieci polskich za granicą
Nowy artykuł prof. Jagody Cieszyńskiej-Rożek
Autorka przedstawiając tezę o konieczności świadomej stymulacji rozwoju dzieci polskich za granicą, omawia biologiczne i kulturowe podstawy nabywania systemu językowego. Wychodząc od koncepcji E. Łuczyńskiego o przestrzennym rozwoju gramatycznym języka dziecka, omawia techniki stymulacji; program słuchowy, gesty artykulacyjne, prog ...