Centrum Metody Krakowskiej - Serwis Logopedyczny
Szkolenia

Metoda Krakowska

Dwa szkolenia w Dziwnowie (zachodnipomorskie)

1. Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania®

1. Podstawy teoretyczne Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania®

2. Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania®:
- Nauka powtarzania, rozpoznawania i odczytywania samogłosek
- Nauka globalnego rozpoznawania i odczytywania wyrażeń dźwiękonaśladowczych
- Nauka powtarzania, rozpoznawania i odczytywania sylab otwartych
- Nauka globalnego rozpoznawania wyrazów
- Od sylaby otwartej do pierwszych wyrazów
- Czytanie sylab zamkniętych
- Czytanie nowych sylab otwartych i zamkniętych
- Samodzielne czytanie tekstów
- Zasada: POWTARZANIE, ROZUMIENIE, NAZYWANIE

3. Omówienie ćwiczeń ogólnorozwojowych wspierających naukę czytania

2. Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych – zasady ćwiczeń wspierających budowanie systemu językowego.

Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych – zasady ćwiczeń wspierających budowanie systemu językowego.

Podczas szkolenia omówione zostaną sposoby stymulacji mechanizmów poznawczych warunkujących lub wspierających budowanie systemu językowego. Przedstawione koncepcje zostaną odniesione do wiedzy neurobiologicznej oraz wiedzy o normie rozwojowej dzieci.

Wśród scharakteryzowanych zagadnień znajdą się m.in.:

  1. Linearność i sekwencyjność
  2. Relacje
  3. Analiza
  1. Linearność i sekwencyjność charakteryzują język zarówno w mowie, jaki i w piśmie. W mowie linearność oznacza następstwo w czasie, w piśmie kolejność w przestrzeni z zachowaniem kierunku od lewej do prawej. Brak umiejętności linearnego przetwarzania/porządkowania bodźców/informacji może oznaczać trudności w budowaniu systemu językowego, przetwarzaniu czasu, organizacji działania, budowania narracji, myśleniu przyczynowo-skutkowym. Przedstawione zostaną sposoby wypracowania sprawności linearnych poprzez trójmodalną stymulację wzrok-słuch-ruch.
  2. Relacje – podczas szkolenia szczególna uwaga zostanie poświęcona relacjom przestrzennym, czasowym, gradualnym i przyczynowo-skutkowym. Przedstawione zostaną zasady prowadzenia ćwiczeń, typy zadań relacyjnych.
  3. Analiza – scharakteryzowane zostaną sposoby kontroli nad prawidłowym poziomem analizy w proponowanych w terapii zadaniach, typy zadań analitycznych.

Podczas szkolenia zostaną omówione przykłady ćwiczeń oraz zasady wprowadzania ich do terapii Metodą Krakowską.

 Dziwnów (zachodniopomorskie)
 22 listopada 2025 09:00-20:00
Organizator:
 Wolne miejsca: 45
 Prowadzący: Jagoda Cieszyńska, Marta Korendo
 Opiekun:
Jakub Stępień
jakub@centrummetodykrakowskiej.pl
tel. 789-369-629
 Cena: 900.00 zł
Zapisz się

Prowadzący

Jagoda Cieszyńska

Prof. Jagoda Cieszyńska - pracuje w Uniwersytecie Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie w Katedrze Logopedii. Przez 28 lat była psychologiem-logopedą w Zespole Diagnozy i Terapii, a obecnie pełni funkcję dyrektora merytorycznego w Centrum Metody Krakowskiej. Prowadzi badania naukowe obejmujące zagadnienia dotyczące problemów związanych z dysleksją, dwujęzycznością i dyglosją, nabywania i rozwoju systemu językowego dzieci niesłyszących, metod diagnozowania dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej (autystycznych, z alalią, z afazją, z Zespołem Aspergera z porażeniem mózgowym oraz obniżeniem sprawności intelektualnej) i metod badania rozwoju funkcji poznawczych u dzieci w wieku niemowlęcym, poniemowlęcym i przedszkolnym.

Jest członkiem:

  • Rady Naukowej Polskiego Towarzystwa Logopedycznego,
  • Stowarzyszenia Rodziców i Przyjaciół Dzieci Niesłyszących i Autystycznych „Effatha” oraz jego opiekunem merytorycznym,
  • Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.

Pełni funkcje:

  • Zastępcy przewodniczącego Komisji Zaburzeń Mowy przy Polskim Komitecie Językoznawczym PAN,
  • Członka Zarządu Polskiego Towarzystwa Logopedycznego.

Publikacje

Marta Korendo

Dr hab. Marta Korendo prof. UKEN - jest filologiem polskim, psychologiem, logopedą i neurologopedą, profesorem krakowskiego Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej. Prowadzi diagnozę i terapię dzieci z różnymi zaburzeniami komunikacji językowej – autystycznych, z zespołem Aspergera, z zespołem Downa, alalią, afazją dziecięcą, dyslektycznych i niesłyszących. Naukowe zainteresowania kieruje głównie w stronę znaczenia języka dla procesów poznawczych i społecznych, skutecznych sposobów budowania systemu językowego w umysłach dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi ora dzieci dwu- i wielojezycznych. Jest autorką ponad 40 artykułów opisujących problemy komunikacyjne oraz ich przyczyny i sposoby terapii, monografii „Jak dzieci niesłyszące czytają teksty podręczników szkolnych” (2009) i „Językowa interpretacja świata w wypowiedziach osób z zespołem Aspergera” (2013) oraz współautorką „Wczesnej interwencji terapeutycznej” (2007) i testu (SWM) do badania  zagrożenia dysleksją. Aktywnie współpracuje ze środowiskiem praktyków-terapeutów oraz rodziców, upowszechniając wiedzę o sposobach stymulacji i terapii funkcji językowych i poznawczych.

Rezerwacja

Paragon Faktura Faktura imienna
Dane odbiorcy
Dane firmy