Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji
W czasie szkolenia scharakteryzowane zostaną trudności dzieci z różnymi zaburzeniami komunikacji językowej w przyswajaniu języka oraz budowanie wzorców językowych według strategii powtórzenia rozwoju i programowania języka. Zaproponowane będą sposoby oceniania umiejętności językowych oraz oddziaływań terapeutycznych nakierowanych na budowanie systemu języka z uwzględnieniem programu słuchowego i nauki czytania.
W programie szkolenia przewidziane zostały następujące zagadnienia:
-
Model rozwoju mowy dzieci z głuchotą, niedosłuchem, afazją, autystycznych, z zespołem Downa, dwu/wielojęzycznych.
-
Zasady minimalizacji systemu językowego i komunikacyjnego.
-
Zminimalizowanie gramatyki i powiązanie ustalonego zasobu reguł gramatycznych z regułami komunikacyjnymi.
-
Etapy programowania języka:
- od samogłosek i wyrażeń dźwiękonaśladowczych do prymarnych sylab,
- od sylaby otwartej do pierwszego słowa,
- od pierwszych słów do wypowiedzi wieloczłonowych,
- od wypowiedzi wieloczłonowych do minimalnego zasobu leksykalnego.
-
Budowanie tekstów na odpowiednich etapach programowania języka.
Szkolenie przeznaczone jest dla terapeutów wczesnej interwencji, pedagogów, logopedów, psychologów, nauczycieli przedszkolnych, studentów i rodziców.
22 listopada 2025 11:00-16:00
Organizator:
Wolne miejsca: 18
Prowadzący: Agnieszka Starzyńska
Opiekun: Cena: 650.00 zł
Prowadzący
Dr Agnieszka Starzyńska - absolwentka filologii polskiej o specjalizacji nauczycielskiej, diagnozy i terapii oraz logopedii na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Pracę dyplomową z logopedii, pt. "Terapia Metodą Krakowską - studium indywidualnego przypadku" pisała pod kierunkiem prof. UP dr hab. Marty Korendo. Odbyła staż w Centrum Metody Krakowskiej. Prowadzi terapię dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera, alalią, dysleksją oraz warsztaty Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania® dla dzieci w wieku 4,5 do 6 lat. Studentka studiów doktoranckich.