Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji
W czasie szkolenia scharakteryzowane zostaną trudności dzieci z różnymi zaburzeniami komunikacji językowej w przyswajaniu języka oraz budowanie wzorców językowych według strategii powtórzenia rozwoju i programowania języka. Zaproponowane będą sposoby oceniania umiejętności językowych oraz oddziaływań terapeutycznych nakierowanych na budowanie systemu języka z uwzględnieniem programu słuchowego i nauki czytania.
W programie szkolenia przewidziane zostały następujące zagadnienia:
-
Model rozwoju mowy dzieci z głuchotą, niedosłuchem, afazją, autystycznych, z zespołem Downa, dwu/wielojęzycznych.
-
Zasady minimalizacji systemu językowego i komunikacyjnego.
-
Zminimalizowanie gramatyki i powiązanie ustalonego zasobu reguł gramatycznych z regułami komunikacyjnymi.
-
Etapy programowania języka:
- od samogłosek i wyrażeń dźwiękonaśladowczych do prymarnych sylab,
- od sylaby otwartej do pierwszego słowa,
- od pierwszych słów do wypowiedzi wieloczłonowych,
- od wypowiedzi wieloczłonowych do minimalnego zasobu leksykalnego.
-
Budowanie tekstów na odpowiednich etapach programowania języka.
Szkolenie przeznaczone jest dla terapeutów wczesnej interwencji, pedagogów, logopedów, psychologów, nauczycieli przedszkolnych, studentów i rodziców.
22 listopada 2025 11:00-16:00
Organizator:
Wolne miejsca: 7
Prowadzący: Agnieszka Starzyńska
Opiekun: Cena: 650.00 zł
Prowadzący
Dr Agnieszka Starzyńska - mama Ali i Lilki, certyfikowana terapeutka Metody Krakowskiej®, filolog i logopeda. Doktor nauk humanistycznych w dyscyplinie językoznawstwo (z wyróżnieniem). Od 2017 roku współpracowała jako wykładowczyni z Katedrą Logopedii i Zaburzeń Rozwoju Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Prowadzi gabinet logopedyczny „Do Mowy”. W swojej praktyce zajmuje się wspomaganiem rozwoju mowy oraz diagnozą i terapią dzieci z trudnościami komunikacyjnymi.
