Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania®
Szkolenie przeznaczone jest dla terapeutów wczesnej interwencji, pedagogów, logopedów, psychologów, nauczycieli przedszkolnych, studentów i rodziców.
Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenia potwierdzające udział w szkoleniu.
Na szkoleniu będzie można nabyć książki i pomoce Wydawnictwa Centrum Metody Krakowskiej® w promocyjnej cenie.
15 lutego 2025 10:00-15:00
Organizator: Twin Pigs s.c.
Wolne miejsca: 15
Prowadzący: Marta Korendo
Opiekun: Cena: 600.00 zł
Program
Plan szkolenia:
1. Podstawy teoretyczne Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania®
2. Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania®:
- Nauka powtarzania, rozpoznawania i odczytywania samogłosek
- Nauka globalnego rozpoznawania i odczytywania wyrażeń dźwiękonaśladowczych
- Nauka powtarzania, rozpoznawania i odczytywania sylab otwartych
- Nauka globalnego rozpoznawania wyrazów
- Od sylaby otwartej do pierwszych wyrazów
- Czytanie sylab zamkniętych
- Czytanie nowych sylab otwartych i zamkniętych
- Samodzielne czytanie tekstów
- Zasada: POWTARZANIE, ROZUMIENIE, NAZYWANIE
3. Omówienie ćwiczeń ogólnorozwojowych wspierających naukę czytania
Prowadzący
Dr hab. Marta Korendo prof. UKEN jest filologiem polskim, logopedą i neurologopedą, profesorem krakowskiego Uniwersytetu Pedagogicznego. Prowadzi diagnozę i terapię dzieci z różnymi zaburzeniami komunikacji językowej – autystycznych, z zespołem Aspergera, z zespołem Downa, alalią, afazją dziecięcą, dyslektycznych i niesłyszących. Naukowe zainteresowania kieruje głównie w stronę znaczenia języka dla procesów poznawczych i społecznych, skutecznych sposobów budowania systemu językowego w umysłach dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi ora dzieci dwu- i wielojezycznych. Jest autorką ponad 40 artykułów opisujących problemy komunikacyjne oraz ich przyczyny i sposoby terapii, monografii „Jak dzieci niesłyszące czytają teksty podręczników szkolnych” (2009) i „Językowa interpretacja świata w wypowiedziach osób z zespołem Aspergera” (2013) oraz współautorką „Wczesnej interwencji terapeutycznej” (2007) i testu (SWM) do badania zagrożenia dysleksją. Aktywnie współpracuje ze środowiskiem praktyków-terapeutów oraz rodziców, upowszechniając wiedzę o sposobach stymulacji i terapii funkcji językowych i poznawczych.