- Szkolenia
- Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania® - 12 stycznia 2025 10:00-15:00
Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania®
Szkolenie przeznaczone jest dla terapeutów wczesnej interwencji, pedagogów, logopedów, psychologów, nauczycieli przedszkolnych, studentów i rodziców.
Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenia potwierdzające udział w szkoleniu.
Na szkoleniu będzie można nabyć książki i pomoce Wydawnictwa Centrum Metody Krakowskiej® w promocyjnej cenie.
12 stycznia 2025 10:00-15:00
Organizator:
Wolne miejsca: 16
Prowadzący: Jagoda Cieszyńska
Opiekun: Cena: 700.00 zł
Program
Plan szkolenia:
1. Podstawy teoretyczne Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania®
2. Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania®:
- Nauka powtarzania, rozpoznawania i odczytywania samogłosek
- Nauka globalnego rozpoznawania i odczytywania wyrażeń dźwiękonaśladowczych
- Nauka powtarzania, rozpoznawania i odczytywania sylab otwartych
- Nauka globalnego rozpoznawania wyrazów
- Od sylaby otwartej do pierwszych wyrazów
- Czytanie sylab zamkniętych
- Czytanie nowych sylab otwartych i zamkniętych
- Samodzielne czytanie tekstów
- Zasada: POWTARZANIE, ROZUMIENIE, NAZYWANIE
3. Omówienie ćwiczeń ogólnorozwojowych wspierających naukę czytania
Prowadzący
Prof. Jagoda Cieszyńska pracuje w Uniwersytecie Pedagogicznym w Katedrze Logopedii. Przez 28 lat była psychologiem-logopedą w Zespole Diagnozy i Terapii, a obecnie pełni funkcję dyrektora merytorycznego w Centrum Metody Krakowskiej. Prowadzi badania naukowe obejmujące zagadnienia dotyczące problemów związanych z dysleksją, dwujęzycznością i dyglosją, nabywania i rozwoju systemu językowego dzieci niesłyszących, metod diagnozowania dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej (autystycznych, z alalią, z afazją, z Zespołem Aspergera z porażeniem mózgowym oraz obniżeniem sprawności intelektualnej) i metod badania rozwoju funkcji poznawczych u dzieci w wieku niemowlęcym, poniemowlęcym i przedszkolnym.
Jest członkiem:
- Rady Naukowej Polskiego Towarzystwa Logopedycznego,
- Stowarzyszenia Rodziców i Przyjaciół Dzieci Niesłyszących i Autystycznych „Effatha” oraz jego opiekunem merytorycznym,
- Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
Pełni funkcje:
- Zastępcy przewodniczącego Komisji Zaburzeń Mowy przy Polskim Komitecie Językoznawczym PAN,
- Członka Zarządu Polskiego Towarzystwa Logopedycznego.