Letni cykl szkoleń - Metoda Krakowska® w WARSZAWIE
Program szkoleń:
-
06.07.2025 r. godz. 12:00-17:00 - "Terapia Neurobiologiczna dla początkujących" - prof. Jagoda Cieszyńska
-
07.07.2025 r. godz. 9:00-13:30 - "Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania®" - dr hab. Zdzisława Orłowska-Popek prof. UKEN
-
07.07.2025 r. godz. 14:30-19:00 - "Metody wywoływania głosek" - dr Alicja Kabała
-
08.07.2025 r. godz. 9:00-13:30 - "Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych" - dr hab. Marta Korendo prof. UKEN
-
08.07.2025 r. godz. 14:30-19:00 - "Afazja rozwojowa (alalia, DLD, SLI) i opóźniony rozwój mowy - podstawy diagnozy i terapii" - dr Ewa Bielenda-Mazur
-
09.07.2025 r. godz. 11:00-17:00 - "Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych" - dr hab. Marta Korendo prof. UKEN; dr Katarzyna Sedivy-Mączka
-
10.07.2025 r. godz. 9:00-13:30 - "Diagnoza i terapia dzieci z zespołem Aspergera" - dr hab. Marta Korendo prof. UKEN
-
10.07.2025 r. godz. 14:30-19:00 - "Dziecko zagrożone dysleksją, z dysleksją i innymi zaburzeniami - wspomaganie rozwoju" - dr Katarzyna Sedivy-Mączka
-
11.07.2025 r. godz. 11:00-17:00 - "Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji" - dr hab. Zdzisława Orłowska-Popek prof. UKEN
-
12.07.2025 r. godz. 10:00-15:00 - "Stymulacja funkcji poznawczych - wzrokowych, słuchowych i motorycznych" - dr Małgorzata Kuśnierz
Godziny i kolejność szkoleń mogą ulec niewielkiej zmianie.
Cena zawiera:
10 szkoleń,
materiały szkoleniowe,
całodniowy catering kawowy (kawa, herbata, ciastka, kanapeczki)
trzy obiady (6, 7 i 10.07)
zaświadczenie
06-12 lipca 2025
Organizator: Centrum Metody Krakowskiej
Wolne miejsca: 14
Prowadzący: Jagoda Cieszyńska, Marta Korendo, Sławka Orłowska-Popek, Alicja Kabała, Małgorzata Kuśnierz, Katarzyna Sedivy-Mączka
Opiekun: Cena: 5,500.00 zł
Prowadzący
Prof. Jagoda Cieszyńska pracuje w Uniwersytecie Pedagogicznym w Katedrze Logopedii. Przez 28 lat była psychologiem-logopedą w Zespole Diagnozy i Terapii, a obecnie pełni funkcję dyrektora merytorycznego w Centrum Metody Krakowskiej. Prowadzi badania naukowe obejmujące zagadnienia dotyczące problemów związanych z dysleksją, dwujęzycznością i dyglosją, nabywania i rozwoju systemu językowego dzieci niesłyszących, metod diagnozowania dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej (autystycznych, z alalią, z afazją, z Zespołem Aspergera z porażeniem mózgowym oraz obniżeniem sprawności intelektualnej) i metod badania rozwoju funkcji poznawczych u dzieci w wieku niemowlęcym, poniemowlęcym i przedszkolnym.
Jest członkiem:
- Rady Naukowej Polskiego Towarzystwa Logopedycznego,
- Stowarzyszenia Rodziców i Przyjaciół Dzieci Niesłyszących i Autystycznych „Effatha” oraz jego opiekunem merytorycznym,
- Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
Pełni funkcje:
- Zastępcy przewodniczącego Komisji Zaburzeń Mowy przy Polskim Komitecie Językoznawczym PAN,
- Członka Zarządu Polskiego Towarzystwa Logopedycznego.
Publikacje
Dr hab. Marta Korendo prof. UKEN jest filologiem polskim, logopedą i neurologopedą, profesorem krakowskiego Uniwersytetu Pedagogicznego. Prowadzi diagnozę i terapię dzieci z różnymi zaburzeniami komunikacji językowej – autystycznych, z zespołem Aspergera, z zespołem Downa, alalią, afazją dziecięcą, dyslektycznych i niesłyszących. Naukowe zainteresowania kieruje głównie w stronę znaczenia języka dla procesów poznawczych i społecznych, skutecznych sposobów budowania systemu językowego w umysłach dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi ora dzieci dwu- i wielojezycznych. Jest autorką ponad 40 artykułów opisujących problemy komunikacyjne oraz ich przyczyny i sposoby terapii, monografii „Jak dzieci niesłyszące czytają teksty podręczników szkolnych” (2009) i „Językowa interpretacja świata w wypowiedziach osób z zespołem Aspergera” (2013) oraz współautorką „Wczesnej interwencji terapeutycznej” (2007) i testu (SWM) do badania zagrożenia dysleksją. Aktywnie współpracuje ze środowiskiem praktyków-terapeutów oraz rodziców, upowszechniając wiedzę o sposobach stymulacji i terapii funkcji językowych i poznawczych.
Publikacje
Dr hab. Zdzisława Orłowska-Popek prof. UP jest filologiem polskim i logopedą, pracownikiem krakowskiego Uniwersytetu Pedagogicznego. W Centrum Metody Krakowskiej prowadzi terapię dzieci z różnorodnymi zaburzeniami komunikacji językowej: z alalią, afazją dziecięcą, autystycznych, z zespołem Aspergera, niesłyszących, zagrożonych dysleksją i dyslektycznych. W badaniach naukowych koncentruje się na problematyce związanej z budowaniem systemu językowego w umysłach dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi. Jest autorką wielu artykułów i dwóch monografii Emocje w wypowiedziach uczniów niesłyszących (2011), Programowanie języka w terapii logopedycznej (na przykładzie rozwoju języka dzieci niesłyszących) (2017), pomocy logopedycznych oraz współautorką podręcznika i ćwiczeń do języka polskiego dla dzieci niesłyszących.
Publikacje
Dr Alicja Kabała - aktorka, logopeda medialny. Pracuje w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie w Instytucie Filologii Polskiej. Prowadzi zajęcia ze studentami w zakresie emisji głosu i kultury żywego słowa. Współpracuje z innymi uczelniami m.in. Uniwersytetem Jagiellońskim, Ignatianum, Uniwersytetem Śląskim. Od wielu lat również współpracuje z ośrodkami telewizyjnymi i radiowymi prowadząc szkolenia dla dziennikarzy. Prowadzi warsztaty z emisji głosu i sztuki wystąpień publicznych.
Publikacje
Dr n. hum. Małgorzata Kuśnierz – pedagog, logopeda, neurologopeda, certyfikowany terapeuta Manualnego Torowania Głosek®. Asystent w Katedrze Logopedii i Zaburzeń Rozwoju w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Prowadzi własny gabinet neurologopedyczny „PLECIUGA”. Kilkanaście lat pracowała w przedszkolu z oddziałami integracyjnymi jako nauczyciel wspomagający oraz logopeda. Zajmuje się terapią dzieci: z autyzmem, z zespołem Aspergera, z alalią, z afazją, z zespołem Downa, niepełnosprawnych intelektualnie oraz zagrożonych dysleksją.
dr Katarzyna Sedivy-Mączka – jest absolwentką Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie, kierunku pedagogika specjalna, o specjalizacji surdopedagogika oraz podyplomowych studiów logopedycznych w Instytucie Filologii Polskiej Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Od 2003 roku pracuje z dziećmi z zaburzeniami słuchu, z autyzmem, zespołem Aspergera i z zaburzeniami komunikacji językowej oraz dysleksją. Jest logopedą i terapeutą w Zespole Diagnozy i Terapii w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Niesłyszących w Krakowie oraz w Przedszkolu nr 40.
Prowadzi zajęcia z przedmiotu Zaburzenia komunikacji językowej ze studentami kierunku polonistyka z logopedią i studentami Podyplomowego Studium Logopedycznego w Uniwersytecie Pedagogicznym.