Centrum Metody Krakowskiej - Serwis Logopedyczny
Tag: motoryka-duza
Stymulacja motoryki dużej w okresie niemowlęcym - chwytanie i manipulowanie

Stymulacja motoryki dużej w okresie niemowlęcym - chwytanie i manipulowanie

Zdolność chwytania towarzyszy dziecku od momentu przyjścia na świat. Jej rozwój jest niezwykle istotny dla rozwoju poznawczego naszego malucha. Prezentujemy kolejną część naszego cyklu poświęconego rozwojowi motoryki dużej w wieku niemowlęcym.

więcej
Stymulacja motoryki dużej w okresie niemowlęcym – chodzenie

Stymulacja motoryki dużej w okresie niemowlęcym – chodzenie

Umiejętność chodzenia to kolejny etap w rozwoju motorki dużej. Jest to sprawność, w nabywaniu której obserwowane są największe różnice czasowe u poszczególnych dzieci. Należy jednak pamiętać, iż brak umiejętności chodzenia po przekroczeniu piętnastego miesiąca życia to sygnał ostrzegawczy dla rodziców. Zachęcamy do przeczytania naszego wpisu, w którym przybliżamy poszczególne etapy r ...

więcej
Stymulacja motoryki dużej w okresie niemowlęcym - postawa wyprostowana

Stymulacja motoryki dużej w okresie niemowlęcym - postawa wyprostowana

Umiejętność stania pozwala dziecku na wchodzenie w nowe interakcje z otoczeniem, a także warunkuje późniejszą naukę chodzenia. Przedstawiamy rozwój tej umiejętności w pierwszym roku życia dziecka oraz ćwiczenia, które pozwolą ją usprawnić. 

więcej
Rozwój motoryki dużej w wieku niemowlęcym – nabywanie umiejętności siedzenia

Rozwój motoryki dużej w wieku niemowlęcym – nabywanie umiejętności siedzenia

Pozycja siedząca pozwala dziecku na dokładną obserwacje otaczającego je świata. Umiejętność siedzenia warunkuje zatem poznawczy rozwój dziecka. Prezentujemy kolejną cześć cyklu poświęconego rozwojowi motoryki dużej w wieku niemowlęcym dotyczącą umiejętności siedzenia. 

więcej
Rozwój motoryki dużej w wieku niemowlęcym– ruchy głowy

Rozwój motoryki dużej w wieku niemowlęcym– ruchy głowy

Tempo przyswajania mowy niewątpliwie powiązane jest z osiąganiem przez dzieci kolejnych etapów umiejętności przemieszczania się i manipulowania, a więc z rozwojem motoryki.  Opóźnienia w osiąganiu istotnych umiejętności motorycznych powinny być zatem powodem do rozpoczęcia wczesnej terapii, która da dziecku szanse na prawidłowy rozwój. 

więcej