Centrum Metody Krakowskiej - Serwis Logopedyczny
Szkolenia

Zimowy Cykl Szkoleń - Metoda Krakowska®

ZIMOWY CYKL SZKOLEŃ - METODA KRAKOWSKA®

 

Plan szkoleń:

1. 07.12.2025 r. - "Terapia Neurobiologiczna dla początkujących" - prof. Jagoda Cieszyńska-Rożek - godz. 14:00-19:00

2. 08.12.2025 r. - "Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania ®" - prof. Jagoda Cieszyńska-Rożek - godz. 9:00-13:30

3. 08.12.2025 r. - "Dziecko zagrożone dysleksją, z dysleksją i innymi zaburzeniami - wspomaganie rozwoju" - dr Katarzyna Sedivy-Mączka - godz. 14:30-19:00

4. 09.12.2025 r. - "Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych" - prof. UKEN dr hab. Marta Korendo - godz. 9:00-13:30

5. 09.12.2025 r. - "Metody wywoływania głosek" - dr Alicja Kabała - godz. 14:30-19:00


6. 10.12.2025 r. - "Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych" - prof. UKEN dr hab. Marta Korendo, dr Katarzyna Sedivy-Mączka - godz. 10:00-16:00

7. 11.12.2025 r. - "Diagnoza i terapia dzieci z zespołem Aspergera" - prof. UKEN dr hab. Marta Korendo - godz. 9:00-13:30

8. 11.12.2025 r. - "Alalia (SLI, opóźniony rozwój mowy) - diagnoza i terapia - dr Ewa Bielenda-Mazur - godz. 14:30-19:00

9. 12.12.2025 r. - "Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji" - dr Agnieszka Starzyńska - godz. 10:00-16:00

10. 13.12.2025 r. -"Stymulacja funkcji poznawczych - wzrokowych, słuchowych i motorycznych" - dr Małgorzata Kuśnierz godz. 09:00-14:00

Godziny i kolejność szkoleń mogą ulec niewielkiej zmianie.

Cena zawiera:
     10 szkoleń,
     materiały szkoleniowe,
     całodniowy catering kawowy (kawa, herbata, ciastka, kanapeczki)
     trzy obiady (08,09 i 11.12)
     zaświadczenie

 Kraków, al. Beliny-Prażmowskiego 12
 07-13 grudnia 2025
Organizator:
 Wolne miejsca: 14
 Prowadzący: Jagoda Cieszyńska, Marta Korendo, Ewa Bielenda-Mazur, Alicja Kabała, Małgorzata Kuśnierz, Agnieszka Starzyńska, Katarzyna Sedivy-Mączka
 Opiekun:
Jakub Stępień
jakub@centrummetodykrakowskiej.pl
tel. 789-369-629
 Cena: 5,300.00 zł
Zapisz się

Prowadzący

Jagoda Cieszyńska

Prof. Jagoda Cieszyńska - pracuje w Uniwersytecie Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie w Katedrze Logopedii. Przez 28 lat była psychologiem-logopedą w Zespole Diagnozy i Terapii, a obecnie pełni funkcję dyrektora merytorycznego w Centrum Metody Krakowskiej. Prowadzi badania naukowe obejmujące zagadnienia dotyczące problemów związanych z dysleksją, dwujęzycznością i dyglosją, nabywania i rozwoju systemu językowego dzieci niesłyszących, metod diagnozowania dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej (autystycznych, z alalią, z afazją, z Zespołem Aspergera z porażeniem mózgowym oraz obniżeniem sprawności intelektualnej) i metod badania rozwoju funkcji poznawczych u dzieci w wieku niemowlęcym, poniemowlęcym i przedszkolnym.

Jest członkiem:

  • Rady Naukowej Polskiego Towarzystwa Logopedycznego,
  • Stowarzyszenia Rodziców i Przyjaciół Dzieci Niesłyszących i Autystycznych „Effatha” oraz jego opiekunem merytorycznym,
  • Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.

Pełni funkcje:

  • Zastępcy przewodniczącego Komisji Zaburzeń Mowy przy Polskim Komitecie Językoznawczym PAN,
  • Członka Zarządu Polskiego Towarzystwa Logopedycznego.

Publikacje

Marta Korendo

Dr hab. Marta Korendo prof. UKEN - jest filologiem polskim, psychologiem, logopedą i neurologopedą, profesorem krakowskiego Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej. Prowadzi diagnozę i terapię dzieci z różnymi zaburzeniami komunikacji językowej – autystycznych, z zespołem Aspergera, z zespołem Downa, alalią, afazją dziecięcą, dyslektycznych i niesłyszących. Naukowe zainteresowania kieruje głównie w stronę znaczenia języka dla procesów poznawczych i społecznych, skutecznych sposobów budowania systemu językowego w umysłach dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi ora dzieci dwu- i wielojezycznych. Jest autorką ponad 40 artykułów opisujących problemy komunikacyjne oraz ich przyczyny i sposoby terapii, monografii „Jak dzieci niesłyszące czytają teksty podręczników szkolnych” (2009) i „Językowa interpretacja świata w wypowiedziach osób z zespołem Aspergera” (2013) oraz współautorką „Wczesnej interwencji terapeutycznej” (2007) i testu (SWM) do badania  zagrożenia dysleksją. Aktywnie współpracuje ze środowiskiem praktyków-terapeutów oraz rodziców, upowszechniając wiedzę o sposobach stymulacji i terapii funkcji językowych i poznawczych.

Ewa Bielenda-Mazur

Dr Ewa Bielenda - Mazur - filolog, logopeda, terapeuta wczesnej interwencji logopedycznej i terapeutycznej, wykładowca w Katedrze Logopedii Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, członek Zarządu Małopolskiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Logopedycznego. W Centrum Metody Krakowskiej prowadzi terapię dzieci z alalią, autyzmem, zespołem Aspergera, zespołem Downa oraz zagrożonych dysleksją, z wadami wymowy i niepłynnością mowy. Uczy też języka polskiego dzieci z rodzin dwu- i wielojęzycznych. W badaniach naukowych koncentruje się na problematyce związanej z alalią.

Alicja Kabała

Dr Alicja Kabała - aktorka, logopeda medialny. Pracuje w Uniwersytecie Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie w Instytucie Filologii Polskiej. Prowadzi zajęcia ze studentami w zakresie emisji głosu i kultury żywego słowa. Współpracuje z innymi uczelniami m.in. Uniwersytetem Jagiellońskim, Uniwersytetem Ignatianum, Uniwersytetem Śląskim. Od wielu lat również współpracuje z ośrodkami telewizyjnymi i radiowymi prowadząc szkolenia dla dziennikarzy. Prowadzi warsztaty z emisji głosu i sztuki wystąpień publicznych.

Małgorzata Kuśnierz

Dr n. hum. Małgorzata Kuśnierz – pedagog, logopeda, neurologopeda, certyfikowany terapeuta Manualnego Torowania Głosek®. Asystent w Katedrze Logopedii i Zaburzeń Rozwoju na Uniwersytecie Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Prowadzi własny gabinet neurologopedyczny „PLECIUGA”. Kilkanaście lat pracowała w przedszkolu z oddziałami integracyjnymi jako nauczyciel wspomagający oraz logopeda. Zajmuje się terapią dzieci: z autyzmem, z zespołem Aspergera, z alalią, z afazją, z zespołem Downa, niepełnosprawnych intelektualnie oraz zagrożonych dysleksją.

Agnieszka Starzyńska

Dr Agnieszka Starzyńska - absolwentka filologii polskiej o specjalizacji nauczycielskiej, diagnozy i terapii oraz logopedii na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Pracę dyplomową z logopedii, pt. "Terapia Metodą Krakowską - studium indywidualnego przypadku" pisała pod kierunkiem prof. UP dr hab. Marty Korendo. Odbyła staż w Centrum Metody Krakowskiej. Prowadzi terapię dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera, alalią, dysleksją oraz warsztaty Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania® dla dzieci w wieku 4,5 do 6 lat. Studentka studiów doktoranckich.

Katarzyna Sedivy-Mączka

dr Katarzyna Sedivy-Mączka – jest absolwentką Uniwersytetu Komijsji Edukacji Narodowej w Krakowie, kierunku pedagogika specjalna, o specjalizacji surdopedagogika oraz podyplomowych studiów logopedycznych w Instytucie Filologii Polskiej Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Od 2003 roku pracuje z dziećmi z zaburzeniami słuchu, z autyzmem, zespołem Aspergera i z zaburzeniami komunikacji językowej oraz dysleksją. Jest logopedą i terapeutą w Zespole Diagnozy i Terapii w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Niesłyszących w Krakowie oraz w Przedszkolu nr 40.

Prowadzi zajęcia z przedmiotu Zaburzenia komunikacji językowej ze studentami kierunku polonistyka z logopedią i studentami Podyplomowego Studium Logopedycznego na Uniwersytecie Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.

Rezerwacja

Paragon Faktura Faktura imienna
Dane odbiorcy
Dane firmy