Centrum Metody Krakowskiej - Serwis Logopedyczny - Sekwencje ruchowe
Blog
Sekwencje ruchowe

Sekwencje ruchowe

Sekwencje ruchowe” to pomoc, która łączy naukę z zabawą. Aktywność ruchowa to bardzo ważne źródło poznawania świata. Dzięki aktywności fizycznej poprawia się umiejętność koncentracji na innych zadaniach, co wspomaga naukę i zwiększa kreatywność.

 

Dlaczego warto sięgnąć po tę pomoc?

  • Naśladowanie póz, przedstawionych na załączonych fotografiach, aktywuje wiele obszarów mózgu.

  • Zabawa pomaga w budowaniu planu ruchu.

  • Pobudza działanie neuronów zwierciadlanych, ułatwiając rozpoznawanie emocji u innych, a także wyrażanie własnych.

  • Uczy przekodowywania obrazu w ruch, co jest podstawową umiejętnością ułatwiającą opanowanie sztuki pisania.

 

Ćwiczenia

 

1. Naśladowanie wylosowanej karty.

Karty wrzucamy do woreczka lub układamy białą stroną do góry. Dziecko losuje jedno zdjęcie, a następnie prezentuje pozę z wylosowanej karty. Karta widoczna jest dla dziecka przez cały czas. Następnie dorosły lub kolejne dziecko robią to samo.

 

2. Naśladowanie obejrzanej i schowanej karty.

Dziecko losuje kartę, a następnie odkłada ją i prezentuje pozę.

 

3. Zapamiętanie i odtworzenie sekwencji dwuelementowej.

Losujemy dwie karty i układamy je kolejno przed dzieckiem (zawsze od lewej do prawej). Odkrywamy jedną kartę i dajemy dziecku czas na przyjrzenie się. Następnie odkładamy ją zdjęciem do dołu i powtarzamy czynność z drugą kartą. Zadaniem dziecka jest odtworzenie obu póz we właściwej kolejności. Zabawę możemy powtarzać z wykorzystaniem sekwencji trzyelementowych oraz czteroelementowych.

 

4. Gra - w kto więcej zapamięta?

W grze może brać udział dwóch, trzech lub czterech graczy. Każdy kolejno losuje kartę, odtwarza zaprezentowaną pozę i odkłada ją białą stroną do góry. Kolejny gracz również losuje kartę i powtarza kolejno pozę poprzedniego gracza oraz tę ze swojej kary. Swoją kartę układa następnie obok karty poprzednika w tej sam sposób. Wygrywa gracz, który zapamięta i zaprezentuje najdłuższą sekwencję.

 

 

5. Pary.

Zdjęcia układamy kolejno na stole. Zadaniem dziecka jest dopasowanie zdjęcia do takiego, które przedstawia osobę w takiej samej pozycji.

 

 

 

 

Pomoc dostępna w naszym sklepie: https://sklep.centrummetodykrakowskiej.pl/katalog/cwiczenia/sekwencje-ruchowe-115.html