Centrum Metody Krakowskiej - Serwis Logopedyczny - Blog
Blog
   31.10.2019

Zachęcamy do przeczytania artykułu na temat wprowadzania zaimków podczas zajęć nauczania języka polskiego jako obcego na zajęciach z cudzoziemcami. Sprzeciwiając się zbyt dużej różnorodności form zaimków wprowadzanych na początkowych zajęciach, autorka zwraca uwagę na możliwość skorzystania z techniki programowania języka.

czytaj dalej
   24.10.2019

,,Rzeczowniki – do jedzenia i do picia” to nasza najnowsza pomoc, która świetnie sprawdzi się w pracy z dziećmi z alalią, afazją, zespołem Downa oraz innymi zaburzeniami, w których występuje opóźnienie rozwoju mowy.

czytaj dalej
   17.10.2019

W dzisiejszym wpisie poruszyliśmy temat logoterapii – jednej z siedemnastu technik Metody Krakowskiej.  Metoda psychoterapii autorstwa Viktora Frankla  zaadaptowana została na  potrzeby Metody Krakowskiej, ponieważ idealnie wpisuje się w jej nurt. 

czytaj dalej
   10.10.2019

Powszechna dostępność urządzeń pozwalających rejestrować zdarzenia w momencie ich
trwania umożliwiła wprowadzenie tej formy przekazu do praktyki terapeutycznej. Zachęcamy do przeczytania artykułu prof. dr hab. Jagody Cieszyńskiej-Rożek oraz dr hab. Marty Korendo.

czytaj dalej
   03.10.2019

Zabawa to jedna z najważniejszych aktywności, jakie towarzyszą dziecku w okresie jego rozwoju. Uwalnia ona emocje pozwalające na wyrażanie swojego postrzegania świata.

czytaj dalej